Header

Economiegebouw (Bakkerij, Waschhuis, Linnenkamer, afd. Huismeester en Huismeesteres)

Postadres: E006, 9471 KA Zuidlaren
Afdeling/E-nummer: E043
Bouwjaar: 1895
Verbouw: 1897, 1901 & 1932

Eerder-1900

  • 1 April 1894 – Bestek en voorwaarden, waarnaar het BESTUUR VAN DE VEREENIGING TOT CHRISTELIJKE VERZORGING VAN KRANKZINNIGEN EN ZENUWLIJDERS IN NEDERLAND, gevestigd te UTRECHT, ten dezen vertegenwoordigd, door de Heeren L. LINDEBOOM, voorzitter, wonende te Kampen, H.W. VAN MARLE, secretaris en S. Baron VAN HEEMSTRA, penningmeester, beiden wonende te Amsterdam, voornemens is aan te besteden:
    Het BOUWEN van een Administratiegebouw met twee Observatie-paviljoenen, twee afzonderlijke Paviljoenen, eene Behuizing, een Keukengebouw, een Waschhuis, een Ziekenbarak, een Lijkenhuis, een Werkplaats, een Watertoren en het aanleggen van eene Rioleering met Zinkputten, op de terreinen onder ZUIDLAREN, prov. DRENTE, kadastraal bekend ZUIDLAREN, Sectie G, No. 1575, 1750, 1753 tot en met 1766. (Klik hier voor de volledige beschrijving)

Jaartal onbekend 00 – Van links naar rechts: linnenkamer watertoren en keukengebouw.

  • 1896 – Fragment uit het weekverslag van 26 april 1896 t/m 2 mei 1896, geschreven door Geneesheer-Directeur dr. J.H. Schuurmans Stekhoven
    • Economie: Ontvangen ook nog 50 H.L. cokes zal gebruikt worden in Keuken, Waschhuis etc.
    • Kantoor: Voor de betrekking van linnenjuffrouw hebben zich tot op heden 6 sollicitanten aangemeld en voor linnenmeisje 2, waarvan reeds een op proef heeft gewerkt en afgewezen is. Van de overige sollicitanten worden nog nadere informatie ingewonnen.
  • 1896 – Fragment uit het rapport van 18 september 1896 t/m 19 september 1896, geschreven door Geneesheer-Directeur dr. J.H. Schuurmans Stekhoven
    • Varia: De brandweerbakken; door den verpleegde-timmerman vervaardigd en door den dorpsschilder geverfd, zijn in gebruik genomen. In iederen bak bevindt zich een slang, een sleutel door een brandkraan, een standpijp, en een sleutel voor kleine kranen. Voorts zullen in iederen bak nog een paar lantaarns worden geplaatst. De bakken zijn geplaatst in onderzoekkamer paviljoen 2, bergplaats Washuis, en de woning der Geneesheer-Directeur, Isoleer paviljoen 4 en isoleer paviljoen 3. De slang is zodanig in den bak gelegd, dat er slechts zeer weinig tijd behoeft te verloopen tusschen het aanschroeven der standpijpen en het spuiten.
  • 1896 – Fragment uit het weekverslag van 25 oktober 1896 t/m 31 oktober 1896 door Geneesheer-directeur dr. J.H. Schuurmans Stekhoven:
    • Dienend personeel: In aansluiting op een besluit, onlangs door het G.B. genomen, dat patiënten geen naaiwerk mogen verrichten voor het personeel zonder vergunning van den Geneesheer-Directeur, heb ik thans vastgesteld, dat het verpleegpersoneel, evenals zulks op Veldwijk het geval is, bepaalden tijd zal hebben om eigen naaiwerk te verrichten; en wel voor haar, die ’s morgens bovenwerk verricht heeft, s’ middags van 4-6 1/2 uur en des zaterdags den geheelen namiddag. Mocht soms blijken wat vermoedelijk wel niet het geval zal zijn, dat de tijd iets te beperkt is, dan is de uitbreiding zeer gemakkelijk. Voor de Huismoeders is tevens aangegeven, dat zij des middags voor zichzelf mogen naaien, niet des morgens. Tevens is bepaald, dat de patiënten geen naai- of breiwerk voor hun betrekkingen mogen verrichten, zonder vergunning van den Geneesheer. 
  • 1896 – Fragment uit het verslag over het jaar 1896 door Geneesheer-directeur dr. J.H. Schuurmans Stekhoven:
    • Getal. aan het einden des jaars: In de linnenkamer is het linnenmeisje ook nu en dan met toezicht op de patiënten belast, die daar aan het strijken, mangelen en vouwen zijn.
  • 1897 – Fragment uit het weekverslag van 17 januari 1897 t/m 23 januari 1897 door Geneesheer-directeur dr. J.H. Schuurmans Stekhoven:
    • Ontvluchting en zelfmoord: De eerste ontvluchting dit jaar had 22 x plaats. De verpleegde Pruil, die vroeger op Veldwijk is geweest en daar een paar maal is ontvlucht; en op wier deswege in het algemeen goed het oog werd gehouden, ging vrijdag 9.00 uur naar de wasscherij waar hij geregeld werkzaam is. Even daarna wil Pruil het Waschhuis verlaten. Het linnenmeisje T.J. v.d. Veen, die een boodschap aangenomen had, heeft of de buitendeur niet behoorlijk gesloten of de patiënt ongemerkt haar laten passeeren. De ontvluchting werd opgemerkt door mijne dienstbode thuis die terstond alarm maakte en de patiënt op zijn voetsporen door de sneeuw volgde. Na allerlei zigzag bewegingen verliet de patiënt achter het terrein. De bode Struiksma, die inmiddels te hulp geschoten was, volgde toen verder het spoor en zag weldra de lijder, die over het veld en door het bosch heen vluchtten, en wellicht nog ontkomen zou zijn, wanneer niet zijn spoor in de sneeuw het gemakkelijk hadden gemaakt hem te volgen. Toen de lijder ingehaald was wat geruime tijd duurde ging hij met eenig verzet mede terug zonder groote moeite. Inmiddels was ook Nijdam achterop gekomen, en heeft ook de lijder huiswaarts helpen brengen.
  • 1897 – Fragment uit het weekverslag van 14 februari 1897 t/m 20 februari 1897, geschreven door Geneesheer-Directeur dr. J.H. Schuurmans Stekhoven
    • Wasscherij: In de wascherij is om de kachel een klein hekje geplaatst, daar de vrouwen er telkens haren kleeren verschroeiden.
  • 1897-03-30 – Bestek en Voorwaarden
  • 1897 – Fragment uit het rapport van juni 1897, geschreven door Geneesheer-Directeur dr. J.H. Schuurmans Stekhoven
    • Varia: In de wascherij doet zich thans de moeilijkheid voor, dat goede hulp niet te verkrijgen is. Voor eene waschvrouw is het wel wat zwaar om 6 dagen achtereen daar werk aan te geven. Pogingen tot het verkrijgen om meer hulp mislukten. In het dorp Zuidlaren schijnt het gerucht verspreid te zijn, dat het werken in de wasscherij hier ongezond is; en een paar vrouwen die blijkbaar wel wilden, influenza kregen en trokken zich terug. Het wordt thans hoog tijd, dat afdoende maatregelen genomen worden, hetzij voor het aanstellen van een waschbaas, hetzij door het importeren van hulp van buiten.
  • 1897 – Fragment uit het jaarverslag van 1897 door Geneesheer-directeur dr. J.H. Schuurmans Stekhoven
    • Gewerkt: 7 vrouwen hielden zich bezig met breien, 3 met naaien, 4 met huiswerk en 7 met keukenwerk en 13 werk in de linnenkamer.

Jaartal onbekend 01 – Linnenkamer, watertoren en keukengebouw

  • 1898 – Fragment uit het weekverslag van 22 januari 1898 t/m 29 januari 1898, geschreven door Geneesheer-Directeur dr. J.H. Schuurmans Stekhoven
    • Personeel: In paviljoen 6 vooral heeft men nu met moeilijkheden te kampen. Moeder Hempenius heeft wegens tekort aan personeel in dit paviljoen waar 34 rustige (ook ten dele werkende) patiënten verpleegd worden slechts te beschikken over 2 verpleegsters. C. Wijma en Hamstra. Toen de eerste is gaan liggen heb ik het noodhulp-linnenmeisje in het paviljoen geplaatst. Toen ook de tweede verpleegster op bed gaan liggen zal het paviljoen voor onrustigen een verpleegster ter assistentie moeten komen en zal een der keukenmeisjes die vroeger verpleegster geweest waren wederom in de verpleging bij moeten springen. De influenza kost heel wat inspanning van hen die niet aangetast zijn. Aan Juffrouw Buwalda heb ik opgedragen maandag a.s. naar Groningen te gaan om een paar noodhulp dienstboden te krijgen.
    • Arbeid: Van de 92 vrouwen werkten geregeld 27 ongeregeld 23, Zelden 1 niet, 9 vrouwen hebben gebreid, 5 genaaid, 12 huiswerk, 13 in de keuken en 12 in de linnenkamer en 13 met aardappels schillen.
  • 1898 – Fragment uit het weekverslag over het jaar 1898 door Geneesheer-directeur dr. J.H. Schuurmans Stekhoven:
    • Oktober 1898
      Met moeder ter Molen werden in deze week weer eenige moeilijkheden ondervonden. Allereerst bleef zij woensdag avond weg van de bijbelbespreking van Ds. Drenth met de hoofden der paviljoenen. Onder voorwendsel dat zij geen tijd had. Donderdag leverde zij in de keuken, in plaats van een bon een kladje papier in met opgave der benodigde magazijnwaren. De keukenmoeder verzocht haar dit kladje te vervangen door een bon. Omdat deze in een boek behoorlijk opgeplakt moet worden. Schoon middels in het bezit gekomen van een bonboekje weigerde zij een bon te maken waartegenover de keukenmoeder op mijn aanwijzing zei, in gebreke bleef de magazijn bon af te leveren. Zaterdag morgen gaf ik moeder ter Molen de opdracht om aan deze ongeregeldheid een einde te maken en dat zij de bon schijven moest. Waarop zij mij mededeelde zulks niet te willen doen en inderdaad ook ik ontving de bon niet welke zij bij mij moest bezorgen volgens mijn verlangen. Na overleg met Ds. Drenth deelde ik moeder ter Molen mede dat ik haar weigering als dienstweigering moest beschouwen en dat ik haar 3 uur bedenktijd gaf na afloop, van welke tijd ik aan den Voorzitter van het Gestichts Bestuur melding zou maken van het geval en dat ik ingeval zij bleef weigeren haar tot ontslag zou voorstellen. Gelukkig toonde Moeder ter Molen den gevorderden weg en zond zij nog ter bestemder tijd de bon. Ik deelde haar toen ook mede dat ik de herhaalde genoemde  verantwoordelijkheden zou melden in de laatste vergadering van het Gestichts Bestuur en mijn klacht en grieven tegen haar had medegedeeld.

Jaartal onbekend 02 – Linnenkamer

Jaartal onbekend 03 – Personeel keuken, linnen- en naaikamer: Achter van links naar rechts: Willempje Schutrups, Ida Sikkema, onbekend, Mieke Wigboldus, Zuster Voskuil, Tina Bolhuis, Menna Nonkes. Voor van links naar rechts: Gé Engelage, Annie Kooistra, juffrouw Korvinius, Nellie Pinkster, Els Koning, Mina Meints

Jaartal onbekend 04 – Linnenkamer, watertoren en keukengebouw

1898.00 – Keukengebouw, van links naar rechts: linnenkamer, watertoren en keukengebouw.

1900.00 – Van links naar rechts: keukengebouw, paviljoen 6 (Middenpark) en linnenkamer

1900.04 – Van links naar rechts: Paviljoen Dennenhof (Paviljoen 6), Economiegebouw (door de struiken heen), Watertoren en het Keukengebouw

1901-1910

1902.00 – Van links naar rechts: linnenkamer, kerk en watertoren

1906.01 – Op de achtergrond links het Economiegebouw en rechts de Watertoren. Op de voorgrond van links naar rechts: Margaretha Aaltina; Anthonia; Jantina Wilhelmina en Dina Cornelia. Kinderen en familie van Jan Beekman, huismeester Dennenoord. (Foto A.J. IJzerman)

1911-1920

  • 1912 – Fragment uit Inspectierapport door Geneesheer-directeur dr. P. Wieringa:
    • Wat valt op te merken ten aanzien van de ontsmetting van de kleedij? Voor besmet gehouden kleedij wordt afzonderlijk uitgekookt, gemiddeld 355 stuks per maand.
    • Wat valt op te merken ten aanzien van de ontsmetting van liggingstukken? Voor besmet gehouden liggingsstukken die er voor geschikt zijn, worden afgezonderd uitgekookt, gemiddeld 342 stuks per maand. Veertig dekens werden uitgestoomd en 20 verbrand. Paardenhaar werd in creoline gewasschen of gestoomd, kapoken en houtwol werd verbrand.

1921-1930

  • 1923-09-26 – Fragment uit notulen Stichtingsraad:
    • Het Linnenmeisje K. Wolthuis, vraagt die thuis ziek werd en een dokter en apothekers rekening kwam brengen voor vergoeding.
  • 1925-05-29 – Fragment uit notulen Stichtingsraad:
    • De Heer Beekman verder ter sprake een gebrek aan een winter- en sorteer- en strijkkamer.

Jaren 20.00 – Strijkafdeling

  • 1925-09-16 – Fragment uit notulen Stichtingsraad:
    • Bij de wasch komt ter sprake een brief van de heer Krap en een van de firma Paensgen en Wessel, aan welke firma zal worden gevraagd, wat de wasch op Meerenberg en Duiven Bonk per stuk kost.
  • 1925-10-16 – Fragment uit notulen Stichtingsraad:
    • Verzoek Wigboldus; eigen wasscherij.
  • 1925-11-26 – Fragment uit notulen Stichtingsraad:
    • De voorzitter doet mededeling van de correspondentie van de firma Wessels en Pansgen: eigen wasscherij blijkt niet voordeeliger.
  • 1927-04-28 – Fragment uit notulen Stichtingsraad:
    • De zoon van verpleger Dijk zal als tijdelijke hulp op het kantoor van de huismeester worden geplaatst.
  • 1928-08-10 – Fragment uit notulen Stichtingsraad:
    • Voorgesteld zal worden het advies van Hr. Hoeksema te vragen om meer ruimte te verkrijgen in het Waschuis met het oog op uitbreiding.
  • 1929-04-05 – Fragmenten uit notulen Stichtingsraad:
    • Mededeling van het Stichtingsbestuur:
      • Vacantie linnenmeisjes, paviljoenshoofden en 1e verplegers(sters).
    • Ter Stichtingsraad:
      • Linnenmeisjes 2 weken en de hoofden 3 weken vacantie. Hier tegen bestaat geen bezwaar.
  • 1929-05-03 – Fragment uit notulen Stichtingsraad:
    • Eervol ontslag van den heer J. Beekman als huismeester.
  • 1929-05-30 – Fragment uit notulen Stichtingsraad:
    • Mededelingen Stichtingsbestuur:
      • Waarneming van het huismeester schap tijdelijk door dhr. Hosmar.
  • 1929-09-04 – Fragment uit notulen Stichtingsraad:
    • Mededeling Stichtingsbestuur:
      • Inzake het salaris van de heer Hosmar wordt opgemerkt, dat het eventueel vergoeden van woninghuur onder ogen zou moeten worden gezien.
      • De voorzitter dankt den heer Beekman, die voor het laatst ter vergadering is, voor zijn arbeid in de Stichtingsraad, dankt hem namens allen en wenscht hem de zegen Gods toe in den tijd van rust die nu is aangebroken.
  • 1929-10-25 – Fragment uit notulen Stichtingsraad:
    • De voorzitter gedenkt in enkele gevoelvolle woorden zijn voorganger Dr. P. Wierenga. Ook gedenkt hij het afgetreden lid van de Stichtingsraad, de heer Beekman, en verwelkomt diens voorloopige opvolger, de heer Hosmar.
    • De heer Hosmar dankt de voorzitter nog voor het uitgesproken vertrouwen.
  • 1929-12-11 – Fragment uit notulen Stichtingsraad:
    • Mededeling Stichtingsbestuur:
      • Een brief is binnen gekomen van de organisatie van verpleegpersoneel met verzoeken en klachten:
        • De aangelegenheden der wasch zullen met de Firma Beijer besproken worden. In de linnenkamer is uitzicht op meer hulp.
  • 1930-01-09 – Fragment uit notulen Stichtingsraad:
    • Mededelingen van het Stichtingsbestuur:
      • Het Stichtingsbestuur besluit den heer Hosmar voor te dragen als huismeester, met ingang van 1 februari. Benoeming voor 1 jaar.
  • 1930-10-06 – Fragment uit notulen Stichtingsraad:
    • Dat aan de keuken- en linnenmeisjes een verhooging van fl 25,00 wordt gegeven.
    • Betreffend de wasserij wordt nader besproken de mogelijkheid om tevens een bakkerij, schoenmakerij en kleermakerij te exploiteren.

1931-1940

  • 1931-02-12 – Fragment uit notulen Stichtingsraad:
    • De benoeming van E. Visser te Groningen als huismeester met ingang van 13 februari 1931.
  • 1932-01-04 – Fragment uit notulen Stichtingsraad:
    • De voorzitter memoreert het door den Stichtingsraad voordragen tot onmiddellijk ontslag van het linnenmeisje Margaretha Akkersma op 28 december 1931, desertie en welk ontslag met ingang van die datum is verleend.
  • 1933-09-09 – Fragment uit notulen Stichtingsraad:
    • Door de huismeesteres is gevraagd met het oog op haar drukke werkzaamheden om een adjunct huismeesteres. Algemeene gedachte is dat het beste is deze zaak uit te stellen tot het nieuw Sanatorium zulk een hulp noodzakelijk maakt.

Jaren 30.00 – Het wasgoed wordt centraal gewassen in de wasserij, en met een draag kruiwagen door de patiënten naar de paviljoens vervoerd. De man met de stropdas is de Plaa, eerst was hij verpleger, later buitenwerker

  • 1939 – Fragment uit Rapport Stichtingsbestuur van Dennenoord over 1939:
    • d. GANG EN TOESTAND DER STICHTING.
      • 8. Op 1 Januari werd de eigen bakkerij in gebruik genomen.
  • 1940 – Fragment uit Rapport Stichtingsbestuur van Dennenoord over 1940:
    • d. GANG EN TOESTAND DER STICHTING.
      • Wegens ongeschiktheid werd de waschbaas teruggeplaatst tot schildersknecht, de wasknecht trad op als waarnemend waschbaas.

1940.01 – Eigen Bakkerij was in het Economiegbouw gevestigd

1941-1950

  • 1941 – Fragment uit Rapport Stichtingsbestuur van Dennenoord over 1941:
    • d. GANG EN TOESTAND DER STICHTING.
      • 3. In geleidelijk toenemende mate ondervond de Stichting de moeilijkheden van de beperking van het verkeer per bus, auto en spoor. De voedselvoorziening en brandstoffenvoorziening waren het geheele jaar door voldoende. Het bezit van eigen boerderij (met gemengd bedrijf), moestuin, bakkerij en slagerij geeft vooral in deze tijd groote voordeelen.
  • 1946-12-11&12 – Fragment uit notulen Stichtingsraad:
    • De voorzitter heet iedereen welkom, inzonderheid de Heer Visser die tevens geluk gewenst wordt met zijn benoeming tot Huismeester.
  • 1947-05-23 – Fragment uit notulen Stichtingsraad:
    • Aanschaffing elektrische hijslier inrichting voor de bakkerij. De totale kosten hiervan zijn nog niet bekend doch worden door den Huismeester geschat op ca fl 600,00. Een en ander werd reeds besproken met de penningmeester van het Centraal Bestuur en den Hoofdadministrateur. De voorzitter deelt mee, dat in 1939 een dergelijke inrichting is aangevraagd voor het magazijn, hetgeen toe is afgewezen. De totale kosten toen waren fl 400,00. Tevens komt weer algemeen de wenselijkheid naar voren dat ook het magazijn de beschikking krijgt over een dergelijk apparaat. In dat geval wordt het zeer wel mogelijk geacht dat met een verplaatsbare motor kan worden volstaan. Besloten wordt een voorstel in dezen zin in te dienen.

1951-1960

Jaren 50.00 – Economiegebouw, met o.a. de bakkerij (met schoorsteenpijp), restaurant, linnenkamer, kledingwinkel (waar de medewerkers nieuwe schorten en andere kledij haalden). Vanaf de jaren 90 zit afd. Automatisering en Informatisering en de Praktijkopleiding in het gebouw.

1961-1970

Jaren 60.00 – Economiegebouw, de eetzaal.

1966.00 – Economiegebouw, links het keukengebouw, midden het Economiegebouw met kapper en kledingwinkel, rechts de Watertoren. Op de achtergrond tussen het Economiegebouw en de Watertoren in de kerk.

1971-1980

1970.00 – Met op de voorgrond het Hoofdgebouw, links de Boomklever (oude slagerij), in het midden het oude Keukengebouw, daarboven paviljoen 6 (Dennenhof), rechts daarvan het Economiegebouw en de Watertoren

1970.00 – Economiegebouw en Watertoren

1975.00 – links de Reinwaterkelder (E41), in het midden de watertoren en rechts het Economiegebouw

Jaren 70.00 – Economiegebouw, foto vanaf achterkant Hoofdgebouw, met links de Centrale Keuken, in het midden het Economiegebouw met haar kledingwinkel en eetzaal (De bakkerij is inmiddels gesloten), rechts van het Economiegebouw de Watertoren en uiterst rechts de Reinwaterkelder. De watertoren zorgde voor waterdruk en de Reinwaterkelder zorgt voor de water opslag t.b.v. het terrein.

Jaren 70.07 – Links het Keukengebouw (oud) en rechts het Economiegebouw (Foto: Fam. Kram)

Jaren 70.03 – Kapper in het Economiegebouw (Foto: Fam. Kram)

Jaren 70.01 – Economiegebouw (Foto: Fam. Kram)

1979.00 – Van links naar rechts: de Boomklever, het Uitzicht, het dak van paviljoen 6, Dennenhof en rechts het dak van het Economiegebouw

1980.00 – Economiegebouw, eerder kledingwinkel, bakkerij, personeelsrestaurant (voordat de Schakel deze functie overnam), kapper.

1980.01 – Economiegebouw rechts en op de achtergrond paviljoen 6 (Dennenhof/Middenpark).

1981-1990

1991-2000

2001-2010

2011-2020

2012.01 – Helpdesk ICT

2012.02 – Kantoor ICT

2015.00 – Fragment van een muur met de typische gele sierstenen rand verwerkt in het metselwerk. Gebouwen van het eerste uur hadden dit bijna allemaal.

2015.01 – Van links naar rechts: Economiegebouw, Watertoren, Hoofdgebouw en Bloemhof (Foto: Henk Jan Rutgers)

2 november 2015 – Nachtfoto van het Economiegebouw (links) en de Watertoren (rechts), (Foto: Marc Teune)

17 november 2015 – Economiegebouw (links) en Watertoren rechts (Foto: Marc Teune)

2016.00 – Kantoorruimte 1.016, werkplek Helpdesk Automatisering

2017.00 – 5 april 2017 – Kantoortuin BG afdeling Automatisering (Foto: Monique Huizer)

2017.01 – 5 april 2017 – Balie Helpdesk Automatisering met Mark ten Hoor (Foto: Monique Huizer)

2017.02 – 5 april 2017 – Richard Roelofs, medewerker Helpdesk Automatisering (Foto: Monique Huizer)

2017.03 – 5 april 2017 – Richard Roelofs, medewerker Helpdesk Automatisering (Foto: Monique Huizer)

2017.02 – 5 april 2017 – Marin Nicolic, medewerker Helpdesk Automatisering (Foto: Monique Huizer)

2017.05 – 5 april 2017 – Links Ramona Rosman en rechts Geeske de Jong, medewerksters Facilitair Servicepunt (Foto: Monique Huizer)

1 februari 2018.01 – Marin Nicolic, medewerker Helpdesk Automatisering. ‘Zitten is het nieuwe roken’ is de kreet van 2018, daarom op een Hometrainer achter het bureau. (Foto: Ramona Rosman)

28 april 2019.01 – Van links naar rechts: Economiegebouw, Watertoren en de Reinwaterkelder (Foto: Marc Teune)

14 oktober 2019.01 – Met de opkomst van de elektrische fiets, bestaat er behoefte aan elektrovoorziening in het fietsenhok. Deze wordt in 2019 door afdeling Vastgoed gerealiseerd. (Foto: Monique Huizer)

30 november 2019 – Links het Economiegebouw en rechts de Watertoren (Foto: Ben Bodewes)

10 januari 2020 – Van links naar rechts: Monique Huizer (Facilitair Servicepunt); Winie Baar (Facilitair Servicepunt); Irene Punt (Facilitair Servicepunt); René Alrich (iLentis) en Koen Sierwerda (iLentis) in het Economiegebouw waar het Facilitair Servicepunt en iLentis hen werkplek hebben (Foto: Monique Huizer)

29 mei 2020.01 – Lunchpauze op de patio van het Economiegebouw van de Helpdesk Automatisering. Van links naar rechts: Martin Bats; Dennis Visscher; Henk Korterink; Lars Melinga Nick Venema en Richard Roelofs (Foto: Monique Huizer)

25 juni 2020.01 – De dienstfiets van iLentis in het fietsenhok is even niet bruikbaar. Een roodborstje heeft haar nest in het fietsmandje aan het stuur gebouwd (Foto: Monique Huizer)

1 oktober 2020.01 – Na massaal thuiswerken vanwege Corona, komen collega’s toch weer druppelsgewijs naar kantoor. Regel is: 1,5 meter afstand, waardoor er in het kantoor van het Facilitair Servicepunt en de Service Desk, werkplekken ‘niet gaan zitten’ zijn verklaard (Foto: Monique Huizer)

3 november 2020.01 – Zerin Sulejmanovic, medewerker Service Desk (ICT), (Foto: Monique Huizer)

2021-heden

8 Februari 2021.01 – Van links naar rechts: Economiegebouw; Watertoren; Reinwaterkelder (Foto: Marc Teune)

19 februari 2022 (Foto: Jonny van der Schuur)

18 mei 2021.01 – Werkzaamheden aan de bliksemafleiding op de Watertoren. Op de voorgrond het Economiegebouw. (Foto: Jonny van der Schuur)

26 juni 2021 – Economiegebouw en Watertoren (Foto: Martin Oosterveld)

12 juli 2022.01 – Links Jorn Bottinga en rechts Patrick Middelkamp, stagiaires van afdeling iLentis (Foto: Monique Huizer)

22 februari 2023.01 – Hoog bezoek (Foto Agnes Mol)

22 februari 2023.02 – Hoog bezoek (Foto Agnes Mol)

22 februari 2023.03 – Hoog bezoek (Foto Agnes Mol)

22 februari 2023.04 – Hoog bezoek (Foto Agnes Mol)

10 maart 2023.01 – Ruimte 1.024 Keuken (Foto: Jonny van der Schuur)

10 maart 2023.02 – Ruimte 1.024 Keuken (Foto: Jonny van der Schuur)

Lentis Erfgoed is onderdeel van Lentis.